Tuesday, July 14, 2009

ေနျပည္ေတာ္မွာ ေျမျမိဳဖို႕ ဇာတ္လမ္းက ေတာ့စလာျပီ

ေနျပည္ေတာ္ဘူတာသစ္အနီး ေျမၿပိဳမႈျဖစ္ပြား
မင္းႏိုင္သူ / ၁၄ ဇူလိုင္ ၂၀၀၉


ေနျပည္ေတာ္ဘူတာသစ္၏ ဘယ္ဘက္ (၃) မုိင္ခန္႔အကြာ မီးရထားသံလမ္းနံေဘးတြင္ ေျမၿပိဳမႈမ်ားျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ခံတဦးက ေျပာသည္။

၎က “အဲဒီနားတ၀ုိက္မွာ စမ္းေပါက္ေတြရွိတယ္ဗ်။ ေနာက္တခ်က္က အခုရက္ပုိင္း မုိးမ်ားေတာ့ သံလမ္းေဘးက ေျမသားေတြ ေလွ်ာေလွ်ာက်ေနတာကုိ အသည္းအသန္ဖုိ႔ေနၾကရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

အဆုိပါသံလမ္းေဘး ေျမၿပိဳသျဖင့္ ေျမဖုိ႔မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေနသည္မွာ ရက္သတၱတပတ္ခန္႔ရွိၿပီဟု မီးရထား၀န္ထမ္းတဦးက

ေျပာသည္။

“စစ္သားေတြ ေျမဖုိ႔ေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ မီးရထား႐ုံပုိင္ကုိ အဲဒီအေၾကာင္း သတင္းသြားေမးေတာ့ ဘာမွမေျပာႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။ ဘူတာသစ္ႀကီးနားမွာလည္း ေျမဖုိ႔လုပ္ငန္းေတြ အခုထိလုပ္ေနၾကရတုန္းပဲ။ အဲဒီတေၾကာက ေနေရာင္ျပအင္းေျမေတြ အခုမွဖုိ႔ၿပီး ေဆာက္ထားတာ။ က်န္တဲ့ ဥတၱရသီရီတို႔၊ ဒဏၡိသီရိတို႔ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ေတြကလည္း ဖုိ႔ေျမေတြပဲ” ဟု မ်က္ျမင္ေတြ႔ရိွခဲ့သူ အဆုိပါၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။

ေနျပည္ေတာ္ဘူတာသစ္ကုိ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ ရြာေတာ္ေက်းရြာအနီးတြင္ ေအရွားေ၀ါကုမၸဏီက ကန္ထ႐ုိက္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုလ (၅) ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ရထားခရီးစဥ္ကို စတင္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။

ေနျပည္ေတာ္ဘူတာသစ္ တည္ရိွရာေနရာသည္ စမ္းေပါက္မ်ား မ်ားလြန္းသည့္အတြက္ ေျမသားထိန္းသိမ္းမႈ ေရရွည္မခံႏုိင္ ေၾကာင္း၊ စမ္းသပ္ေမာင္းႏွင္သည့္ စက္ေခါင္းတြဲ (၃) တြဲ တိမ္းေမွာက္ခဲ့ဖူးသည္ဟုလည္း ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ခံျဖစ္သူက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မတုိင္မီက ရထားလမ္းအရွည္ (၁၉၆၇.၃၅) မုိင္ရွိခဲ့ရာမွ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ရထားလမ္းအရွည္ (၁၂၆၁.၇၀) မုိင္ တုိးခ်ဲ႕ေဖာက္လုပ္ခဲ့သျဖင့္ ယခုအခါ စုစုေပါင္း (၃၂၂၉.၀၅) မုိင္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘူတာေပါင္း (၈၂၁) အထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း နအဖအစုိးရ၏ စာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယခုႏွစ္အေစာပုိင္းကလည္း ရခုိင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ စစ္အစိုးရက ရထားလမ္းတခု ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း အလ်င္အျမန္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ယခုမုိးတြင္းတြင္ သံလမ္းေျမသားၿပိဳမႈမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း စစ္ေတြေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္