Tuesday, October 13, 2009

သည္ဗိြဳက္စ္ (The Voice)၊ ေမာင္ရစ္နဲ႔ ဖိနပ္ျပႆနာ

ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ တက္ေရာက္ရန္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာၾကတဲ့ နအဖ စစ္အစိုးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း) ဦးဉာဏ္ဝင္းတုိ႔ကို ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြက ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈဟာ ယခုတေလာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ၾကားမွာ ေဝဖန္ ေဆြးေႏြးစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလုပ္ရပ္ကို ႀကိဳဆုိသူေတြ ရွိသလို၊ ဒါမ်ိဳးလုပ္တာကို မႀကိဳက္သူ မလုပ္လိုသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါမ်ိဳး မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ကေန ေဝဖန္ခဲ့တဲ့ စင္ကာပူမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဘေလာ့ဂါ တခ်ိဳ႕ရဲ႕ တင္ျပခ်က္ အခ်ိဳ႕ဟာ တေလးတစား ေတြးေတာ စဥ္းစားသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ ပါဝင္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု အပတ္ထုတ္ သည္ဗိြဳက္စ္ ဝီကလီး (The Voice Weekly) ဂ်ာနယ္ရဲ႕ Editorial (ေခါင္းႀကီးပိုင္း) မွာ ဒီကိစၥကို 'မွန္ျဖင့္ ေဆာက္မည့္အိမ္၊ စနစ္ႏွင့္ လူမ်ား' ေခါင္းစဥ္တပ္ ေရးသားထားတာကို ဖတ္မိရာကေန အခုေဆာင္းပါး 'သည္ဗိြဳက္စ္ (The Voice)၊ ေမာင္ရစ္နဲ႔ ဖိနပ္ျပႆနာ' ကို ျပန္ေရးမိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုလို ကိုယ့္လက္မခံႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဖိနပ္နဲ႔ ေပါက္တဲ့ အေလ့အထဟာ အီရတ္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ အေမရိကန္ သမၼတ ေဂ်ာ့ ဒဗလ်ဴ၊ ဘြတ္ရွ္ (George W. Bush) ရဲ႕ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ အတြင္းမွာ အီရတ္ ဂ်ာနယ္လစ္ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ (Egypt-based al-Baghdadia television network မွ) Muntadhar al-Zaidi က သမၼတ ဘြတ္ရွ္အား ဖိနပ္နဲ႔ ထေပါက္တာကေန စလာတဲ့ ပံုတူ ကူးခ်မႈလို႔လည္း ေဝဖန္သူေတြက ေဝဖန္ၾကပါတယ္။ ေကာင္းဗြိဳင္ (Cowboy = အေမရိကန္ ႏြားေက်ာင္းသာမ်ား လို႔ေခၚတဲ့ ျမင္းတစီး ေသနတ္တလက္ျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းသူမ်ား) တုိ႔ရဲ႕ ေမြးရပ္ ဇာတိေျမမွ လာတဲ့ သမၼတ ဘြတ္ရွ္ဟာ ဒီမိုကေရစီ အလံကို အျမင့္ဆံုး လႊင့္တင္ၿပီး အေမရိကန္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ယွဥ္လာရင္ေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးကို နည္းနည္းေလးမွ ဂ႐ုမစိုက္တာ ေတြ႕ရတယ္။ အီရတ္ကို ဝင္တုိက္ၿပီး ဆတ္ဒန္ဟူစိန္ကို ျဖဳတ္ခ်လိုက္တဲ့ ကိစၥကိုလည္း ကမာၻ႔ျပည္သူ အမ်ားစုႀကီးက ခံတြင္း မေတြ႕ၾကတာလည္း အမွန္ပါပဲ။ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီအေရး တက္ြ႔ြက လႈပ္ရွားသူေတြ အၾကားမွာလည္း၊ "ငါတုိ႔အေရးကို လင္ေရာ မယားပါ ထက္ထက္သန္သန္ တက္တက္ြ႔ြကြ႔ြက ေထာက္ခံေနလို႔သာ၊ ဒီေကာင္းဗိြဳင္ သမၼတရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကို ေထာက္ခံဖုိ႔ေတာ့ ခပ္ခက္ခက္ကြ" လို႔ ေျပာဆုိ ေဝဖန္သံေတြကိုလည္း ၾကားရဖူးသလို၊ အဲဒီလို ဖိနပ္နဲ႔ မေပါက္ခံရခင္ ကတည္းက အေမရိကန္ ျပည္သူေတြ ၾကားထဲမွာလည္း သမၼတကို ေထာက္ခံမႈေတြ ေလ်ာ့က်လာေနတယ္လို႔ ၾကားသိခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲလားေတာ့ မသိ၊ ဒီလို သူတို႔ကိုယ္တုိင္ ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ သမၼတဘြတ္ရွ္အား အီရန္ ဂ်ာနယ္လစ္က ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္လိုက္တာကို အေမရိကန္ ျပည္သူေတြနဲ႔ သတင္းစာေတြကေတာ့ သတင္းတပုဒ္ထက္ ပိုၿပီး မျမင္ခဲ့ၾကပါဘူး။


ဒါေပမဲ့လည္း ဘြတ္ရွ္ ဖိနပ္နဲ႔ ေပါက္ခံရတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္၊ ဖိနပ္ေပါက္မႈေတြ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖစ္လာတာကိုေတာ့ သတိထားမိလာရသလို။ ယခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၆ ရက္ေန႔ကလည္း အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ အမာဒါဘတ္ (Ahmedabad) မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မက္မိုဟန္ဆင္း (Dr. Manmohan Singh) ကို အသက္ ၂၆ ႏွစ္အ႐ြယ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသား ကြန္ပ်ဴတာ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသား တဦးက ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္တာ ျဖစ္ခဲ့ျပန္တယ္။


ၿပီးေတာ့မွ နယူးေယာက္မွာ နအဖ စစ္အစိုးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးဉာဏ္ဝင္းတုိ႔ စီးတဲ့ ကားကို ဒီမုိကေရစီ လိုလားသူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အခ်ိဳ႕က ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္တာ ျဖစ္ပြားခဲ့တာပါ။


ဘြတ္ရွ္ ဖိနပ္နဲ႔ အေပါက္ခံရၿပီး ေနာက္ပိုင္း အလားတူ အမႈေတြ အေျမာက္အျမား ျဖစ္ပြားခဲ့ေပမယ့္၊ က်ေနာ္ အေနနဲ႔ သိသာ႐ံုသာ အိႏၵိယမွာ မၾကာေသးခင္ကမွ ျဖစ္ပြား ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္မႈ တမႈကို ထုတ္ေဖာ္ တင္ျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို free encyclopedia တခု ျဖစ္တဲ့ အခမဲ့ စြယ္စံုက်မ္း ကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာ ဝီကီပီဒီယားမွာ အလြယ္တကူ ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။ [http://en.wikipedia.org/wiki/Muntadhar_al-Zaidi]


ဒါဆုိရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ ဒီလို ကိုယ့္မေက်နပ္တဲ့ စင္ေပၚကလူကို ဖိနပ္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္တဲ့ အေလ့ အရင္က မရွိခဲ့ဘူးလား ဆုိတဲ့ အေမး ေပၚလာေတာ့၊ က်ေနာ္ရဲ႕ အကိုလို ျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း တဦး ေျပာတာကို သြားသတိရမိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ လူငယ္ ဘာသာဘာဝ ကိုယ့္ႀကိဳက္တဲ့ သေဘာက်တဲ့ အဆုိေတာ္ေတြ တီးဝိုင္းေတြအေၾကာင္း ဝိုင္းဖြဲ႕ ေျပာၾကတဲ့ စကားဝိုင္းမွာ၊ အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းက သူအႀကိဳက္ဆံုး အဆိုေတာ္က 'ဘိုေတာက္' လို႔ ေျပာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ စြဲေနတဲ့ 'ဘိုေတာက္' သီခ်င္းတပုဒ္ကိုပါ ဟစ္ျပလုိက္ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ အျခားသူေတြက "မင္း ဘိုေတာက္ရဲ႕ ဘယ္စီးရီး ဘယ္သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္တာလဲ" လို႔ ဝိုင္းေမးၾကေတာ့၊ သူ႔ပါးစပ္ဖ်ား စြဲေနတဲ့ 'ဘိုေတာက္' သီးခ်င္းတပုဒ္က လြဲၿပီး ဘုိေတာက္ စီးရီးေတြ၊ စီးရီးေခါင္းစဥ္ေတြ သာမက အျခား ဘယ္ 'ဘိုေတာက္' သီခ်င္းကိုမွ ေကာင္းေကာင္း မသိတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက 'ဘိုေတာက္' ႀကိဳက္တယ္ဆုိတာ ဘာကို ႀကိဳက္တာလဲ ဆိုေတာ့မွ သူ ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳက္ရတဲ့ အၾကာင္းရင္းကို အခုလို ေျပာျပပါတယ္။


"ဟာကြာ - ဒို႔ဆီမွာ ဘိုေတာက္တုိ႔ တီးဝိုင္းအဖြဲ႕ သီခ်င္း လာဆုိေတာ့၊ ဘိုေတာက္ အလွည့္ေရာက္ၿပီး ၂ ပုဒ္ ၃ ပုဒ္လည္း ၿပီးေရာ ဒို႔နယ္က လူေတြက ေျပာင္းဖူး႐ိုးေတြ ဘာေတြနဲ႔ ဝိုင္းအားေပးၾကတာကြ။ ဘိုေတာက္က ဘယ္လုပ္ မွတ္လဲ၊ သူ႔ကိုယ့္ ပစ္တဲ့ ေျပာင္းဖူး႐ိုး တ႐ိုးကို စင္ေပၚကေန ေကာက္ကိုက္ၿပီး ဆက္ဟစ္တာ ေကာင္းမွေကာင္း။ ငါေတာ့ အဲဒါကို အရမ္းသေဘာက်တာ သြားၿပီး၊ အဲဒီကတည္းက ဘိုေတာက္သာ အေကာင္းဆံုးလို႔ သတ္မွတ္လုိက္ေတာ့တာ" တဲ့။


က်ေနာ္က ဒီလို ေရးလိုက္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္တုိ႔၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးဉာဏ္ဝင္းတုိ႔ အေနနဲ႔ 'ေပါက္တဲ့ ဖိနပ္ကို ေကာက္ကိုက္လိုက္ေပါ့' လို႔ ေျပာလုိျခင္း လံုးဝ မဟုတ္ပါ။ ဖိနပ္နဲ႔ ေျပာင္းဖူး႐ိုး မတူတာကို က်ေနာ္ နားလည္ပါတယ္။ ဆုိလိုခ်င္တာက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စင္ေပၚတက္ ကို႔႐ိုးကားရား လုပ္တယ္လို႔ ပရိသတ္က ျမင္လာရင္ေတာ့ ဒီလို ေျပာင္းဖူး႐ိုးတုိ႔ ဘာတုိ႔နဲ႔ ပစ္ေပါက္တတ္တဲ့ အေလ့အထ ဟိုအရင္ကတည္းက ရွိတယ္ ဆုိတာကို ေျပာျပခ်င္တာ သက္သက္ပါ။


ေနာက္ၿပီး ဒါမ်ိဳးလုပ္တာကို က်ေနာ္ အေနနဲ႔ ေထာက္ခံတယ္၊ အားေပးတယ္ ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါမ်ိဳး အေလ့အထကို က်ေနာ္လည္း မႀကိဳက္လွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ မႀကိဳက္တာနဲ႔ ဒါမ်ိဳး မလုပ္ရဘူးလို႔လည္း ယတိျပတ္ ေျပာလို႔ မရပါဘူး ဆုိတာကိုပါ နားလည္ပါတယ္။ လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ့္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အျပင္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေန အေပၚမွာလည္း မူတည္အုန္းမွာပါ။ က်ေနာ္ အေနနဲ႔ကေတာ့ စတိတ္႐ိုး တပြဲ သြားၾကည့္မိတဲ့အခါ စင္ေပၚက လူက စင္ေပၚမွာ ကို႔႐ိုးကားရား ေရွာက္လုပ္လာလို႔ မႀကိဳက္ေတာ့ရင္ ကုန္က်ခံထားတဲ့ ပိုက္ဆံကို အဆံုးခံၿပီး ျပန္ထြက္လာလိုက္မွာ။ ကိုယ့္ကုန္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံ ေႏွာေမ်ာၿပီး ျပန္မထြက္ဘဲ ဆက္ၾကည့္ေနမိရင္၊ ကိုယ္လည္း ေျပာင္းဖူး႐ိုးနဲ႔ ထုတဲ့အထဲမွာ ပါမိဖုိ႔ရာက မ်ားေနတယ္ေလ။


ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြမွာေတာ့ စတိတ္႐ိုးၾကည့္သလို ျပန္ထြက္လာလိုက္ေပါ့လို႔ ေျပာလို႔ လုပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ ပိုဆိုးတာက ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း) ဦးဉာဏ္ဝင္းတုိ႔ဟာ ဘယ္ျပည္သူကမွ ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ဝန္ႀကီးေတြ မဟုတ္တဲ့ အျပင္ အာဏာကို လက္နက္အားကိုးနဲ႔ မတရား ရယူထားသူေတြ ျဖစ္ျပန္ေလေတာ့ ၾကံဳတုန္း ဖိနပ္စာ ေကြၧးခ်င္သူေတြကို ကိုယ့္မႀကိဳက္လည္း အျပစ္မျမင္မိတာေတာ့ အမွန္ပါ။


အခုေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ တရားဝင္ ထုတ္ေဝ ျဖန္႔ခ်ိေနတဲ့ သည္ဗိြဳက္စ္ ဂ်ာနယ္ (The Voice Weekly - Vol. 5/ No. 49, Monday, October 12-18, 2009) Editorial (ေခါင္းႀကီး) မွာ ဒီဖိနပ္ ျပႆနာကို 'မွန္ျဖင့္ ေဆာက္မည့္အိမ္၊ စနစ္ႏွင့္ လူမ်ား' လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ေရးထားတာကို ဖတ္ရတယ္။ နအဖ စစ္အစိုးရရဲ႕ စာေပစီစစ္ေရး လက္ေအာက္မွာ ထုတ္ေဝေနရတဲ့ ျပည္တြင္းက ဂ်ာနယ္ တေစာင္ျဖစ္လို႔ နအဖ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးကို နယူးေယာက္မွာ ဖိနပ္နဲ႔ ဆံုးမေနၾကၿပီလို႔ ျပည္သူလူထုကို တဖက္လွည့္နဲ႔ သတင္း ေပးခ်င္လိုမ်ားလား။ ဒါေပမဲ့လည္း ေရးထားတဲ့ သည္ဗိြဳက္စ္ Editorial (ေခါင္းႀကီး) အာေဘာ္အရေတာ့ သတင္းဂ်ာနယ္ တေစာင္ မပီမသနဲ႔ ဘက္လိုက္ ေရးသားထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ၇၊ ၁ဝ၊ ၂ဝဝ၉ ေန႔စြဲနဲ႔ 'အယ္ဒီတာ' အေနနဲ႔ ေရးသားထားတဲ့ အဲဒီ ေခါင္းႀကီးရဲ႕ ပထမအပိုဒ္မွာ၊


"နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီေရး လုိလားသူဆိုသူမ်ား အီရတ္ႏုိင္ငံတြင္ သမၼတ ဘြတ္ရွ္ကို ဆႏၵျပခဲ့သူတစ္ဦးကို အတုယူ၍ အလားတူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကျခင္းသည္ ကမာၻ႔အလယ္တြင္ ျမန္မာတို႔သည္ အီရတ္တို႔ကဲ့သို႔ပင္ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ေသာ၊ မယဥ္ေက်းေသာ၊ Civilize မျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိးအျဖစ္ သက္ေသထူခဲ့ျခင္းျဖစ္ရာ ျမန္မာ တစ္ဦးအေနျဖင့္ မ်ားစြာ အရွက္ရမိပါသည္" (မူရင္း သတ္ပံုအတုိင္း)

လို႔ ေရးၿပီး အစပ်ိဳးထားပါတယ္။


ဒီေတာ့ သည္ဗိြဳက္စ္ Editorial (ေခါင္းႀကီး) အရ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္တာ၊ မယဥ္ေက်းတာ၊ Civilize မျဖစ္သူေတြဟာ အီရတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီအီရတ္ေတြ အျပင္ 'ဒီမုိကေရစီ လိုလားသူဆုိသူမ်ား'ပါ ပါတယ္လို႔ ဆုိလိုလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အပိုဒ္ ၄ ပိုဒ္ ပါရွိတဲ့ သည္ဗိြဳက္စ္ရဲ႕ Editorial (ေခါင္းႀကီး) မွာ အဲဒီ 'ဒီမုိကေရစီ လိုလားသူဆုိသူမ်ား' ကေရာ၊ ပထမဆံုး စတဲ့ အီရတ္ ဂ်ာနယ္လစ္ကေရာ ဘာေၾကာင့္ အခုလို ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ရတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို တလံုးတပါဒမွ ေဖာ္ျပထားတာကိုေတာ့ မေတြ႕ရဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း သူ႔ႏိုင္ငံကို သိမ္းယူထားတဲ့ ႏိုင္ငံျခား တုိင္းျပည္ တျပည္မွ သမၼတ တဦးကို ဖိနပ္ ထေပါက္႐ံုနဲ႔ အီရတ္ လူမ်ိဳးေတြဟာ လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္သူေတြ၊ မယဥ္ေက်းသူေတြ၊ Civilize မျဖစ္သူေတြလို႔ သိမ္းၾကံဳး ေျပာဆုိလိုက္သလို၊ စီးတဲ့ကားကို ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္႐ံုနဲ႔လည္း ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူေတြဟာ (သည္ဗိြဳက္စ္ရဲ႕ အမွန္တကယ္ ေရးသား သံုးႏႈန္းထားတာက 'ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီေရး လုိလားသူဆိုသူမ်ား' ဆုိတဲ့ ဘက္လိုက္ ေရးသားတဲ့ အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ပါ) လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ဘူး၊ မယဥ္ေက်းဘူး၊ Civilize မျဖစ္ဘူးလို႔ ဂ်ာနယ္လစ္ တေယာက္က ဝင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ ေပးလိုက္တာကိုေတာ့ ေတြ႕ရပါတယ္။


ဂ်ာနယ္လစ္ တေယာက္အေနနဲ႔ ဒီလို မေတာ္တေရာ္ (ဖိနပ္ပစ္ေပါက္ရတဲ့) အျဖစ္အပ်က္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွ အေၾကာင္းအရင္း အမွန္ေတြကို မေဖာ္ထုတ္ဘဲ ဒီလို ဘက္လိုက္ ေရးပိုင္ခြင့္ ရွိပါသလား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဂ်ာနယ္လစ္ ပီသသူေတြ လက္ကိုင္ထားတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "Find truth, report it accurately." ဆုိတဲ့ "အမွန္တရားကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၿပီး အတိအက် တင္ျပပါ" မူအရေတာ့ ဒီလို ဘက္လိုက္္ ေရးသားမႈမ်ိဳးဟာ လူ႔ေဘာင္တခု အတြက္ တရားမွ်တမႈကို ျဖစ္ထြန္းေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလို တဖက္သက္ ဘက္လုိက္ ေဖာ္ျပ ေရးသားမႈမ်ိဳးဟာလည္း ဂ်ာနယ္လစ္ေတြရဲ႕ မူမဟုတ္၊ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိသူေတြ လက္ကိုင္ထားတဲ့ မူသာ ျဖစ္တယ္။


"ကြၧႏု္ပ္တို႔အားလံုးသည္ စနစ္တစ္ခု၏ သားေကာင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ထိုစနစ္ကို ယခုအခါ ျပင္ဆင္ရန္ အခြင့္သာေနခ်ိန္ ျဖစ္ရာ စနစ္ႏွင့္ စနစ္အတြင္း က်ရာက႑မွ ဝင္ေရာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပေနသူမ်ားကို ခြဲျခား ႏုိင္ေရးသည္မ်ားစြာ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္" (မူရင္း သတ္ပံုအတုိင္း)


၁၉၉ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပ ေပးၿပီးရင္ ဘားတုိက္ ျပန္မယ္ဆုိၿပီး ျပည္သူလူထုကို တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့တဲ့ နဝတ/နအဖ စစ္အုပ္စုကို ရည္ၫႊန္းထားတဲ့ (အထက္ပါ သည္ဗိြဳက္စ္ Editorial (ေခါင္းႀကီး) ေနာက္ဆံုးပုိဒ္ အာေဘာ္အရ) 'စနစ္အတြင္း က်ရာက႑မွ ဝင္ေရာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပေနသူမ်ား' ဆုိသူေတြရဲ႕ သ႐ုပ္သ႑ာန္ အစစ္အမွန္က ဘာလဲ။


(၁) ၁၉၉၆ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ အတြင္းမွာ ပါတီ စည္း႐ံုးေရး ခရီးစဥ္ ထြက္လာတဲ့ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဦးတင္ဦးနဲ႔ ကမာၻ႔ ႏိုဘယ္လ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ဦးေဆာင္တဲ့ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္ေတြရဲ႕ ကားတန္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ (အဲဒီအခ်ိန္က ၾကပ္ေျပး ေနျပည္ေတာ္ဆိုတာ မရွိေသးပါ) ရန္ကုန္မွာ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ကားမွန္ေတြ ႐ိုက္ခြဲၿပီး အသက္အႏၩရာယ္ကိုပါ ၿခိမ္းေျခာက္လာတဲ့ အထိ ျပဳမူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ လူမုိက္ လူရမ္းကားေတြကို ဘယ္သူက အမိန္႔ေပး ခိုင္းေစခဲ့တာလဲ၊

(၂) ဒါထက္ဆုိးတာက ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၃ဝ ရက္ေန႔မွာ လူ ၇ဝ ေက်ာ္ ေသဆံုးခဲ့တဲ့ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဦးတင္ဦးနဲ႔ ကမာၻ႔ ႏိုဘယ္လ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ဦးေဆာင္တဲ့ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဝင္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ကို ေထာက္ခံတဲ့ ျပည္သူေတြကို ဒီပဲယင္းၿမိဳ႕နယ္ က်ည္႐ြာအနီးမွာ မီးအေမွာင္ခ် အေသ႐ိုက္သတ္တဲ့ လုပ္ရပ္မွာ ပါဝင္ က်ဴးလြန္ ပတ္သက္ခဲ့သူေတြက ဘယ္ေတြလဲ၊ အဲဒီ ဒီပဲယင္း လူသတ္မႈကို ဘယ္သူေတြက ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္ စီစဥ္ခဲ့တာလဲ၊ အဲဒီလို ဥပေဒမဲ့ တရား လက္လြတ္ လက္ရဲဇက္ရဲ က်ဴးလြန္သူေတြကို ကုလသမဂၢ အပါအဝင္ တကမာၻလံုးက ႐ႈတ္ခ်ခဲ့တာကိုေရာ အသင္ အယ္ဒီတာ သိပါသလား၊

(၃) ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔က ကိုသက္ႏိုင္ဦး (ေခၚ) ကိုျပာေလာင္ကို နအဖ လက္ကိုင္ဒုတ္ မီးသတ္နဲ႔ ရဲေတြက ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္က ျပည္သူလူထု ေရွ႕ေမွာက္မွာ လူမဆန္ အေသ႐ိုက္ သတ္ခဲ့တဲ့ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ကိုေရာ အသင္ အယ္ဒီတာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ၊

(၄) ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္မွာ ေလာင္ဆီေဈးေတြကို နအဖ စစ္အစိုးရက ႀကိဳတင္ အသိေပးမႈ တစံုတရာ မျပဳဘဲ ၂ ဆ ျမႇင့္လိုက္လို႔ ဘစ္ကားမစီးေတာ့ဘဲ လမ္းေလွ်ာက္သူ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေတြကို ေထာင္ႏွစ္ရွည္ေတြ ခ်တာကလဲ 'စနစ္အတြင္း က်ရာက႑မွ ဝင္ေရာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပေနသူမ်ား'ရဲ႕ လက္ခ်က္ မဟုတ္သေလာ၊

(၅) မၾကာေသးမီ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာကမွ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လမ္းေရွာက္ ပရိတ္႐ြတ္ ေမတၲာပို႔တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ႐ိုက္ႏွက္႐ံုသာမက ေသနတ္ ပစ္သတ္ခဲ့တာကေရာ ဘယ္သူေတြလဲ၊


အထက္ပါ ေတာတြင္း ဥပေဒသနဲ႔ လုပ္ရပ္ကို လက္ကိုင္ထား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ 'စနစ္အတြင္း က်ရာက႑မွ ဝင္ေရာက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပေနသူမ်ား' စီးတဲ့ကားကို ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္သူေတြက 'လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ေသာ၊ မယဥ္ေက်းေသာ၊ Civilize မျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိး' ေတြလား၊ ဒါမဟုတ္ အဲဒီလို ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ခံသူေတြကသာပဲ 'လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ေသာ၊ မယဥ္ေက်းေသာ၊ Civilize မျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိး' ေတြလား ဆုိတာကိုေတာ့ လယ္ျပင္မွာ ေဂၚဇီလာသြားသလို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။


"'မွန္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အိမ္တြင္ ေနထုိင္လိုေသာ လူသည္ သူတစ္ပါး၏မွန္ကို ခဲျဖင့္ မေပါက္ရ' ဆိုေသာ တ႐ုတ္ပညာရွိ တစ္ဦး၏ စကားကို ကုိးကားရမည္ ဆိုပါက ထိုအျပဳအမူမ်ဳိးသည္ ျမန္မာတို႔အေနျဖင့္ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိ၊ မရွိ သက္ေသထူေနျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္" (သည္ဗိြဳက္စ္ Editorial ဒုတိယပိုဒ္၊ မူရင္း သတ္ပံုအတုိင္း)


လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔ေဘာင္ အခိုင္အမာ ထြန္းကား တိုးတက္ေနတဲ့ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ သာမက သက္တမ္း ရွည္ၾကာလွတဲ့ ဒီမုိကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေအာက္မွာ အေရာင္အေသြး စံုလင္ၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြ စည္ပင္ ထြန္းကားေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာပါ ႏိုင္ငံ့ ေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္ငံေရးသမား အခ်ိဳ႕ကို ၾကက္ဥေတြ ပစ္ေပါက္တာ၊ ဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္တာေတြ မၾကာခဏ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ ျဖစ္ပ်က္ေလ့ ရွိတယ္ ဆုိတာ မၾကားဘူးေရာ့ထင္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဘာမဆုိင္ ညာမဆုိင္ အယ္ဒီတာက အသိဉာဏ္ ႏုံနဲ႔စြာနဲ႔ အထက္ပါအတုိင္း ေကာက္ခ်က္ ဆြဲလိုက္တာ ျဖစ္ပံုရတယ္။


ဒါ့အျပင္ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားၿပီး ကမာၻ႔ အင္အားႀကီးႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံ ျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွ ျပည္သူလူထုက ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ သမၼတ ဘြတ္ရွ္က သူသိမ္းပိုက္ထားတဲ့ အီရတ္မွာ သူဖိနပ္နဲ႔ ပစ္ေပါက္ခံရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ သတင္းေထာက္ေတြ အေမးကို ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ စကားကိုလည္း သည္ဗိြဳက္စ္ အယ္ဒီတာ ဖတ္ဖူး ၾကားဖူးပံု မေပၚ။


"These journalists here were very apologetic. They ... said this doesn't represent the Iraqi people, but that's what happens in free societies where people try to draw attention to themselves."


သမၼတ ဘြတ္ရွ္က၊ "ဒီက ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကေတာ့ အားနာ ေနၾကပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ဟာ အီရတ္ျပည္သူေတြကို ကုိယ္စားမျပဳဘူးလို႔လည္း ေျပာျပၾကတယ္။ ဒါဟာ လြတ္လပ္တဲ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူေတြက သူတုိ႔ကို ဂ႐ုထား အာ႐ံုစိုက္လာဖုိ႔ အခုလို ျပဳမူေလ့ ရွိၾကတယ္" တဲ့။


သမၼတဘြတ္ရွ္ ေျပာသလို ဆုိရင္ေတာ့၊ ဒီနည္းဗ်ဴဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဘိုးေတာ္ဘုရား လက္ထက္ ကတည္းက ေမာင္ရစ္ (ေနာင္စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလ ျဖစ္လာသူ) က သံုးၿပီး သြားပါၿပီ။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ သူ႔ကို ဘုရင္က သတိမမူ အေလးမထားလို႔ ဘုရင္ရဲ႕ ညီလာခံ လူပံုအလယ္မွာ အနားကလူကို ဘာမဆုိင္ ညာမဆုိင္နဲ႔ ေမာင္ရစ္က တံေတာင္ ထေထာင္းခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။


ဆက္လက္ၿပီးလည္း သည္ဗိြဳက္စ္မွာ ၊


"Us Them ခြဲျခားမႈတြင္ ပိတ္မိေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အမ်ားအျပား ရွိေနေၾကာင္း သိရွိေနသူ တစ္ဦးအေနျဖင့္ The Voice Weekly သည္ အဆိုပါ အျပဳအမႈမ်ဳိးကို Us Them ႐ႈေထာင့္မွေန၍ အသိမဲ့ ေထာက္ခံ အားေပးမိေသာ ျမန္မာမ်ား ရွိေနမည္ကို မ်ားစြာ ရိပ္မိေသာေၾကာင့္ ယခု ေခါင္းႀကီးကို ေရးသားလိုက္ရပါသည္" (သည္ဗိြဳက္စ္ Editorial တတိယပိုဒ္၊ မူရင္း သတ္ပံုအတုိင္း)


ပညာရွိ သည္ဗိြဳက္စ္ အယ္ဒီတာက လူထုကို ပညာမဲ့ေတြလို႔ ေျပာဆုိၿပီး သကာလ ေနရာမွား အခ်ိန္မွားမွာ 'ေနာင္ဒါမ်ိဳး မလုပ္နဲ႔'လို႔ ၾသဝါဒ လမ္းၫႊန္ ေပးလိုက္ေပေသးတယ္။


'ဘယ္သူ တရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္နဲ႔' ဆုိတာ လူသားေတြ အတြက္ အခ်ိန္တုိင္း ေနရာတုိင္းမွာ မွန္ကန္ႏိုင္တဲ့ တရားမဟုတ္ဘူး ဆုိတာေတာ့ သည္ဗိြဳက္စ္ အယ္ဒီတာက သတိျပဳမိပံု မရဘူး။ အိမ္ေရွ႕လာၿပီး ကေလာ္တုတ္ေနသူကို သည္းခံျခင္းတရား လက္ကိုင္ထားၿပီး ဥပကၡာတရား ပြားမ်ားေကာင္း ပြားမ်ားႏိုင္ေပမယ့္၊ အိမ္ထဲအထိ ဝင္ေရာက္ က်ဳးေက်ာ္ ေစာ္ကားလာမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူ လူသားကမွ 'ဘယ္သူ တရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္နဲ႔' ဆုိၿပီး သကာလ သည္းခံျခင္းတရား ပြားမ်ားေနေတာ့မွာ မဟုတ္တာလည္း ေသခ်ာပါတယ္။


ဒီေနရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈ သမုိင္းနဲ႔ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈ သမိုင္းမွာ အထင္ကရ မွတ္တုိင္ တတုိင္ျဖစ္တဲ့ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ (ေခၚ) ၁၉၃၆၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ျဖစ္ပြားေစခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းရင္းေလးကို (ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ ပတ္သက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုႏု၊ ေနာင္လြတ္လပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာဝန္ ယူခဲ့သူ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု၊ ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခဲ့တဲ့ 'တာေတ စေနသား' စာအုပ္မွ) သတိရမိတယ္။


"အဲဒီလုိနဲ႔ တႏွစ္ ကုန္ခါနီးၿပီ။ တကၠသုိလ္ သမဂၢရဲ႕ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေဝး က်င္းပတဲ့ေန႔ကို ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္အခါတုန္းက တကၠသိုလ္သမဂၢရဲ႕ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေဝးေတြကို တခမ္းတနား က်င္းပၾကတယ္။ အဲဒီေန႔က အခမ္းအနားမွာ ဆုိရင္ နန္းရင္းဝန္နဲ႔ ဝန္ႀကီးတခ်ဳိ႕၊ ဥပေဒျပဳ အမတ္တခ်ိဳ႕၊ ဟုိက္ကုတ္ တရားသူႀကီး တခ်ဳိ႕၊ နာမည္ႀကီး ဝတ္လုံတခ်ဳိ႕က စၿပီး တျခား နာမည္ႀကီး ဧည့္သည္ တခ်ဳိ႕လည္း တက္ေရာက္ၾကတာကို ေတြ႕ရတယ။္ အခမ္းအနား အစီအစဥ္အရ ဥကၠ႒ ကုိႏုက မိန္႕ခြန္း ေျပာတဲ့အခါ စခါစမွာေတာ့ အေတာ္ေလး အိေႂႏၵရရ ေျပာႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ နိဂုံးနား ေရာက္တဲ့အခါ ဂုဏ္သေရရွိ ပရိသတ္ေတြ အတြက္ ကံမေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဥကၠ႒ ကုိႏုဟာ ေက်ာင္းသားေတြ ဆလံေပးတဲ့ ကိစၥကို ျဗဳန္းကနဲ အမွတ္ရသြားတယ္။ အဲဒီလုိ သတိရၿပီး ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာတဲ့အခါ အရင္ကလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ နဲနဲေဖာက္လာၿပီး သူ႔မ်က္ႏွာထား ကုိယ္အမူအယာနဲ႔ ေလသံပါ နည္းနည္းေျပာင္းလာတယ္။ ေဖာက္တယ္ ဆုိေပမဲ့ ဒီအထိ ဒါေလာက္ မဆုိးေသးဘူး။ ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာေနတုန္း အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ ေက်ာ္းသားေလးဆီက ေခတၲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက စာေတာင္း ၾကည့္တာကုိပါ ကုိႏု ေျပးသတိရလာျပန္တယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ကိုႏုဟာ ေအာက္ေျခ အေတာ္ႀကိး လြတ္သြားၿပီး သူ႔မ်က္ႏွာထားကလည္း ပုိၿပီး တင္းမာလာတယ္။ လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းတာလည္း ပိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းလာတယ္။ အသံကလည္း ပိုၿပီး ျပင္းထန္လာတယ္။ အဲဒီလုိ ေျပာရင္း ေခတၲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးနဲ႔ အေရးဆုိဖို႔ သူကိုယ္တုိင္ သြားတ့ဲအပိုင္းကို ေရာက္လာတယ္။ အိမ္ကစာရလု႔ိ သူျပန္ခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ အကယ္၍မ်ား ေခတၲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက သူ႔စာကို ၾကည့္ခ်င္တယ္လုိ ေတာင္းရင္ ဒီေခတၲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို ႐ုံးခန္းထဲက အျပင္ေရာက္သြားေအာင္ သူ ကန္ထုတ္ ပစ္လုိက္မယ္လုိ႔ ကိုႏုဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႀကီး ေျပာခ်လုိက္တယ္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တခဲနက္ ၾသဘာသံႀကီး ထြက္လာ္တယ္။ ဧည့္သည္ေတြကေတာ့ တေယာက္မွ မလႈပ္ဘူး။ ဒီလုိ ႐ုိင္းစုိင္း ရင့္သီးတဲ့ စကားကို ဂုဏ္သေရရွိ ဧည့္သည္ေတြက ဘယ္လုိ ေထာက္ခံႏုိင္ပါ့မလဲ။ ကုိႏု ကုိယ္တုိင္လည္း တခဲနက္ ၾသဘာသံေတြကို ၾကားေနတုန္းကေတာ့ သူ႔ဟာသူ ဟုတ္လွၿပီ ထင္လုိက္ေသးတာပဲ။ အဲဒီည အိပ္ယာဝင္ခါနီး သူ႔ကုိယ္တြင္းက တက္ြ႔ြကေနတဲ့ အရွိန္ေတြ ေလွ်ာ့က် သြားေတာ့မွ သူမွားသြားၿပီ ဆုိတာ သေဘာေပါက္လာၿပိး တစိမ့္စိမ့္ ရွက္ေနတယ္။ အခမ္းအနား အၿပီးမွာ ဧည့္သည္ေတာ္ေတြထဲက ဟုိက္ကုတ္ တရားသူႀကီး ဘေရာင္း ဆုိသူဟာ ကုိႏု အနားကို ကပ္ၿပီး၊ 'ေမာင္ႏု ေက်ာင္းသား တဦးဆီက ေခတၲေက်ာင္းအုပ္က စာေတာင္း ဖတ္တယ္ ဆိုတဲ့ မင္းတင္တဲ့ အမႈဟာ အမႈ အေနနဲ႔က အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အမႈပဲ။ ဒါေပမဲ့ မင္းတင္ျပပုံ မေကာင္းတဲ့ အတြက္ မင့္အမႈ ႐ႈံးၿပီ' လုိ႔ ရယ္ၿပီး ေျပာသြားတဲ့ စကားကုိ ျပန္သတိရတဲ့ အခါ ကိုႏုဟာ ေရွးကထက္ေတာင္ ပုိၿပီး ရွက္လာတယ္။ ကိုႏုဟာ အေတာ္ ရယ္စရာေကာင္းတယ္။ ေအာက္စဖုိ႔နဲ႔ ကင္းဘရိတ္ဆုိတဲ့ အဂၤလိပ္ တကၠသိုလ္ေတြမွာ အဂၤလိပ္ ဆရာေတြဟာ တပည့္ေတြရဲ႕ စာကုိ ေတာင္းမၾကည့္ဘူး ဆုိတာကိုေတာ့ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအဂၤလိပ္ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ေက်ာင္းအုပ္ကုိ ႐ုံးခန္းထဲက ကန္ထုတ္ပစ္မယ္ ဆုိတာမ်ဳိး အထိ ရင့္သီး ႐ုိင္းစုိင္း ႐ုန္းရင္း ၾကမး္တမ္းတဲ့ စကားမ်ဳိးကို ဘယ္အဂၤလိပ္ ေက်ာင္းသားကမွ မေျပာဘူးဘူး ဆုိတာက်ေတာ့ ကိုႏု သိပုံမေပၚဘူး"


ဒါတြင္မက အဲဒီ ဒုတိယ ေက်ာင္းသား သပိတ္မွာ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ပါဝင္ ပတ္သက္ခဲ့သူ ေနာက္တဦး ျဖစ္တဲ့ အဲဒီ အခ်ိန္က ေက်ာင္းသား သမဂၢရဲ႕ အာေဘာ္၊ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕ဝင္ တဦးျဖစ္သူ (ဦး) ညိဳျမ (ေနာက္ အုိးေဝ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးညိဳျမ ေခၚ မံု႐ြာ ပါလီမန္အမတ္ ဦးသိန္းတင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ဘြဲ႕ ဒုတိယအဆင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ရသူ) က သူပါဝင္ခဲ့ရတဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို ေနာင္မွာ အခုလို ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားခဲ့ပါေသးတယ္။ (၁၉၇၁ ခုႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလထုတ္ အိုးေဝ၏ ေ႐ႊရတုသဘင္ စာအုပ္ပါ 'ကြၧန္ေတာ္ ငရဲေခြး ေဆာင္းပါးေရးစဥ္က' ေဆာင္းပါးမွ)


"ကိုႏုကို ေက်ာင္း ထုတ္ပစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျပန္ၾကားေရးဌာန အတြင္းေရးမွဴး အေနျဖင့္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ခံယူၿပီး အဖြဲ႕အႏြဲ႕ အေစာင္းအေထ့မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္လ်က္ တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္မ်ားအား ရည္ၫႊန္း ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း၊ တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္မ်ား ေဒါသထြက္ၿပီး အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ေစရန္ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း စကားမ်ားျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေၾကာင္း၊ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေရးသမွ် စာမူမ်ားကို ရင္းႏွီးသည့္ ဆရာမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ျပသ တုိင္ပင္ေလ့ ရွိေသာ္လည္း ငရဲေခြးႀကီး ေဆာင္းပါးကိုမူ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္တြင္ အခန္းတံခါးပိတ္ ေရးၿပီး မည္သူ႔ကိုမွ် ျပသတုိင္ပင္မႈ မျပဳဘဲ ကိုေအာင္ဆန္းထံ ေပးခဲ့ေၾကာင္း။ ပခုကၠဴ အမတ္ေဟာင္း ဦးၫြန္႔က 'ငရဲေခြးႀကီး လြတ္ေျပးေနသည္' ကို အုိးေဝဂ်ာနယ္မွာ ထပ္မံ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပရန္ ေမတၲာ ရပ္ခံခဲ့ေသာ္လည္း တခ်ိန္က မလြဲသာမေရွာင္သာ အေျခအေနမုိ႔ ေရးသားခဲ့သည့္ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း စကားလံုးမ်ား ပါဝင္သျဖင့္ လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ မသင့္ေလ်ာ္သျဖင့္ လိုက္ေလ်ာမႈ မျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေက်ာင္းထုတ္ၿပီးစက ဂ်ီစီဘီေအ ဦးစိုးသိမ္းက လက္ဆြဲ ဆုပ္ကိုင္ၿပီး၊ 'ညဳိျမလို ေရးၿပီး ေအာင္ဆန္းလို လုပ္မွ ျမန္မာျပည္ ေကာင္းမွာ တုိးတက္မွာ' ဟု ေျပာဆုိ အားေပးခဲ့၍ ႏွစ္သိမ့္မိေၾကာင္း"

လို႔ (ဦး) ညိဳျမက ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။


ေၾသာ္ … ငါတုိ႔ ႏိုင္ငံသည္ကား … လူ႔မယဥ္ေက်းေတြ၊ လူမုိက္ေတြ အခုလို ရမ္းရမ္းကားကား ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့လို႔သာ လြတ္လပ္ေရး ေအာင္ပန္းကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဆြတ္ခူးႏုိင္တာပါလားလို႔ ေတြးေတာမိျပန္ပါေရာ။


ေနာက္ၿပီး အခုလို ဖိနပ္နဲ႔ အေပါက္ခံခဲ့ရသူ အေမရိကန္ သမၼတေဟာင္း ေဂ်ာ့ဒဗလ်ဳဘြတ္ရွ္နဲ႔ လက္ရွိ အိႏၵိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မက္မိုဟန္ဆင္းတုိ႔ဟာ သူတို႔ ျပည္သူေတြက ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္သလို၊ သူတုိ႔ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာ သာသနာကို မေစာ္ကား မပုတ္ခတ္ မႏွိပ္ကြပ္ မသတ္ျဖတ္ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း သူတုိ႔ လုပ္ရပ္အခ်ိဳ႕ကို မေက်နပ္သူေတြက အခြင့္ၾကံဳတုန္း အခုလို ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း တုံ႔ျပန္ၾကတာကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းပဲ သူတုိ႔ေရာ သူတုိ႔ ျပည္သူေတြကေရာ ခံယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ယုတ္စြအဆံုး 'လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ေသာ၊ မယဥ္ေက်းေသာ၊ Civilize မျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိး'တုိ႔၏ သြားေလသူ အာဏာရွင္ႀကီး ဆတ္ဒန္ဟူစိန္လို သူကေတာင္ သူ႔ဘာသာနဲ႔ သူ႔သာသနာကို မေစာ္ကားခဲ့ပါဘူး။ လက္ရွိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊ အမွဴးျပဳတဲ့ နအဖ စစ္ေကာင္စီဝင္ေတြကေတာ့ သူတုိ႔ကို မလိုလားသူဆုိရင္ ရဟန္း သံဃာ အရွင္သူျမတ္ေရာ ဘာေရာ နားမလည္ သတ္ဖို႔ ျဖတ္ဖုိ႔ ဦးမေလးသူေတြ ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ျပည္ပမွာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက နအဖ စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊကို မိစာၥဒိ႒ိအျဖစ္ မၾကာခင္က ေၾကညာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒါပါပဲ၊ လြတ္လပ္ၿပီး ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔ေဘာင္မွာ ေနထုိင္သူေတြဟာ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကို ကိုယ့္တာဝန္ခံၿပီး လြတ္လပ္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကဆိုတာ။ ဗိုက္ဆာလို႔ ငိုၿပီး မုန္႔ေတာင္းတဲ့ ကေလးကို ဝါးရင္းဒုတ္နဲ႔ ႐ိုက္ႏွက္ မဆံုးမသလို၊ ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူ ဆုိၿပီးလည္း မိမိနဲ႔ မတူေတြ၊ မိမိကို ဆန္႔က်င္သူေတြကိုလည္း လက္နက္အားကိုး လူအုပ္နဲ႔ ႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္ကာ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ေတြလည္း ခ်မပစ္ပါဘူး။


အခုဆုိရင္ သမၼတ ဘြတ္ရွ္ကို ဖိနပ္နဲ႔ ေပါက္မႈနဲ႔ အီရတ္ ဂ်ာနယ္လစ္ al-Zaidi အား အီရတ္ တရား႐ံုးက ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ အျပစ္ေပးခဲ့ၿပီး၊ al-Zaidi ဟာ ေထာင္ထဲမွာ ၉ လၾကာ အျပစ္ဒဏ္ခံယူၿပီးေနာက္ အီရတ္ အစိုးရက ဒီႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔က ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့သလို၊ အိႏၵိယ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ဖိနပ္နဲ႔ ေပါက္ခဲ့တဲ့ အိႏၵိယ ေက်ာင္းသားဟာလည္း လံုျခံဳေရးအရ တညတာသာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္း ခံခဲ့ရတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါဟာ 'ဒီလို လုပ္ၾကေဟ့' လို႔ အားေပးတာ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူး။ လူထု ေခါင္းေဆာင္ဆုိသူေတြက သူတုိ႔ကို ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း အတုိက္အခံ ျပဳခဲ့တဲ့ လူထုထဲက လူတဦးတေယာက္ အေပၚ ဘယ္လို သေဘာထားၿပီး ဘယ္လို တံု႔ျပန္ ျပဳမူခဲ့ၾကပံုနဲ႔ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရးနဲ႔ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ ရွိၾကပံုကို တင္ျပလိုရင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။


"Justice can not be built upon a foundation of injustice, nor can morality be built upon a foundation of immorality."

from the book of 'Eternalism: A Theory of Infinite Justice' by Orlando Jay Smith

ထိန္ေအာင္


http://www.myanmarisp.com/2009-2/PA/part0022/
http://www.yeyintnge.com/2009/10/voice.html ဆီမွ ထပ္ဆင့္ပြါးတာပါ

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္