Monday, August 31, 2009

တရုပ္ထုတ္ F-7M


F-7M တိုက္ေလယာဥ္သည္ တရုပ္မွ ထုတ္လုပ္ေသာေလယာဥ္ျဖစ္ျပီး ရုရွားလုပ္ MIG-21ကို ပံုတူကူးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၉၀ တြင္ ဝယ္ယူရန္စခဲ့ျပီး ပထမ အသုတ္ျဖင့္ အစင္း ၃ဝကို ၁၉၉၁ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ၁၉၉၄ တြင္ ဒုတိယ အသုတ္အျဖင့္ အစင္း ၃ဝ မွာယူခဲ့ေသာ္လဲ တပ္မေတာ္ေလမွ ရရွိခဲ့ေသာ အေရအတြက္ကို တိတိက်က် မသိ ရေပ။ ျမန္မာ စစ္အစိုးရမွ ေပးရန္ရွိေသာ ေၾကြးမွီေၾကာင့္ တရုပ္ႏိုင္ငံမွ အျပည႔္အဝ ေလယာဥ္မပို႕ခဲ့ေပ။ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္တြင္ သက္တမ္းကုန္ေသာ (အေရအတြက္မသိရ) အင္ဂ်င္စက္မ်ားျပင္ရန္ု တရုတ္ႏိုင္ငံသို႕ ေပးပို႕ခဲ့ပါသည္။ မရွင္းရေသာ ေၾကြးမွီမ်ားေၾကာင့္ တရုပ္ဖက္မွ

၄င္းစက္မ်ားကို ျပန္လည္ေပးပို႕ရန္ျငင္းဆန္ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၉၇ တြင္ အစၥေရးကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ ၄င္းတိုက္ေလယာဥ္ ၃၆
စင္းကို အဆင့္ျမွင့္တင္မွဳ႕မ်ားျပဳ လုပ္ခဲ့ပါသည္။ တပ္မေတာ္တြင္ F-7M ေလယာဥ္ အစင္းေပါင္း ၄ဝ ရွိခဲ့ျပီး ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ အေရအတြက္မွာ ၁၈ စင္းျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၉၆ တြင္ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမွဳ႕ျဖင့္ ၄င္း တိုက္ေလယာဥ္တခ်ဳိ႕ ဆံုးရွဳံးခဲ့ရပါသည္။ ၂ဝဝ၂ ေအာက္တိုဘာ (၁) ရက္ တြင္ ေလ့က်င့္ပ်ံသန္းေနစဥ္ F-7M ေလယာဥ္သည္ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခၽြတ္ယြင္းမွဳ႕ေၾကာင့္
မထိန္းသိမ္းႏိုင္ဘဲ တြံေတးျမိဳ႕ နားတြင္ ပ်က္က်ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္မွ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းထဲမွ မခုန္ထြက္ခဲ့သျဖင့္ အသက္ဆံုးရွဳံးခဲ့ရပါသည္။ တန္ဖိုးၾကီးေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ေလယာဥ္မွ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ မည္သည့္ အေၾကာင္းနဲ႕မွ မခုန္ထြက္ရဆိုေသာ တပ္မေတာ္ေလဧ။္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လုိက္နာခဲ့ျခင္းျဖစ္ႏိုင္သလို မသိျမင္ႏိုင္ေသာ
အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္လဲျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ၂ဝဝ၄ ၾသဂုတ္လ ၁၄ ရက္ေန႕တြင္လဲ မိတၳီလာ ရွမ္းတဲေလဆိပ္မွ ပ်ံတက္စဥ္ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းမွဳ႕ေၾကာင့္ ၄င္း တိုက္ေလယာဥ္ တစ္စငး္ ပ်က္က်ဆံုးရွံဳးခဲ့ရပါသည္။ ထိုစဥ္က ေလယာဥ္မွဴးမွာ ခုန္ထြက္လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ေလးထီးမပြင့္သျဖင့္ ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာ ရခဲ့ျပီး ေလယာဥ္အပိုင္းအစေၾကာင့္ ေျမျပင္မွ
တစ္ဦးေသဆံုးခဲ့ရပါသည္။ ၂ဝဝ၁ မတ္လ (၃၁) ရက္ေန႕တြင္ အေမရိကန္ေလတပ္မွာ
ေထာက္လွမ္းေရးေလယာဥ္ EP-3 ႏွင့္ တရုပ္ ျပည္သူ႕တပ္မေတာ္မွ F 8 တိုက္ေလယာဥ္ေလထဲတြင္
မေတာ္တဆတိုက္မိျပီး EP-3 ေထာက္လွန္းေရးေလယာဥ္မွ ဟိုင္နန္ကၽြန္ေပၚ အေရးေပၚ ဆင္းသက္
ႏိုင္ခဲ့ျပီး F-8 တရုတ္ထုတ္ေလယာဥ္မွာ ပင္လည္ထဲသို႕ ပ်က္က်ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က
တရုပ္ေလယာဥ္မွဴးမွာ ေလယာဥ္ထဲမွ ခုန္ထြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာျငားလဲ ေလထီးမပြင့္ ဘဲ
ပင္လယ္ထဲက်သြားသည္ကို အျခား F-8 တရုပ္တိုက္ေလယာဥ္မွ ေလယာဥ္မွဴးက
အနီးကပ္ၾကည့္ခဲ့ရပါသည္။ ၄င္း F-8 တရုပ္ေလယာဥ္မွဴး Wang Wei လဲ မေသသင့္ဘဲ
ေသခဲ့ရပါသည္။ တပ္မေတာ္ ေလမွ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားသည္ ညံ့ဖ်င္းေသာ တရုပ္ပစၥည္းမ်ားဧ။္ ဓါးစာခံ
ျဖစ္ေနရပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္ သူမ်ားအဆိုအရ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ေလမွ ေလယာဥ္မေတာ္တဆ
ျဖစ္မွဳ႕မ်ားသည္ ထုတ္ကုန္ အရည္အေသြးည့ံဖ်င္းမွဳ႕နဲ႕ အပိုပစၥည္းမလံုေလာက္ျခင္း တို႕ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ
သည္။

F-7M ဧ။္ ၾကာအင္းလကၡဏာ
စစ္သည္ - တစ္ဦး
အလ်ား - ၁၄.၈၈၅ မီတာ (၄၈ ေပ ၁ဝ လကၼ)
ေတင္ပံထိပ္ႏွစ္ခုအကြာအေဝး - ၁၈.၂ မီတာ (၂၇ ေပ ၄ ကၼ)
အျမင့္ - ၄.၁ဝ မီတာ (၁၃ ေပ ၅ ကၼ)
အခြံအေလးခ်ိန္ - ၅၂၉၂ ကီလိုဂရမ္ (၁၁၆၆၇ ေပါင္)
ပ်ံတက္ႏိုင္ေသာ အမ်ားဆံုးအေလးခ်ိန္ - ၉၁ဝဝ ကီလိုဂရမ္ ( ၂ဝဝဝဝ ေပါင္)
ဆီတိုင္ကီအရြယ္အစား -
ခ်ိတ္ဆြဲအပိုဆီတိုင္ကီ -
စြမ္းေဆာင္ရည္
အျမန္ဆံုးႏွဳန္း - အသံထက္ႏွစ္ဆ တစ္နာရီ ၂၁၂ဝ ကီလိုမီတာ
တိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ေသာ အကြာအေဝး - ၈၅ဝ ကီလိုမီတာ
အျမင့္ဆံုးပ်ံႏိုင္ေသာ အျမင့္ - ၁၈၈ဝဝ ကီလိုမီတာ (၆၁ဝဝဝ ေပ)
တက္ႏိုင္ေသာႏွဳန္း - တစ္မိနစ္လွ်င္ ၁၁၇ဝဝ မီတာ (၃၈၄ဝဝ ေပ)
အေတာင္ပံတင္ႏိုင္အား - တစ္မီတာပတ္လည္တြင္ ၃၇၉ ကီလိုဂရမ္
လက္နက္
ေသနတ္ - ၃ဝ မမ ႏွစ္လက္ တစ္လက္လွ်င္က်ည္ ၆ဝ ေတာင့္
အေလးခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္ေသာ အမာခံေနရာ - ၅ ေနရာ (အေတာင္ပံေအာက္ ၄ ေနရာနွင့္
ကိုယ္ထည္အလည္ ၁ ေနရာ)
ဒံုးက်ည္ (Rocket) - ၅၅ မ ဒံုးက်ည္ (၁၂ ခုပါဒံုးက်ည္အံု) ၉ဝ မမ
(ရေတာင့္ပါဒံုးက်ည္အံု)
ဒံုးက်ည္ (Missile) - ေဝဟင္မွ ေဝဟင္ပစ္ ဒံုးက်ည္PL- 2, PL- 5, PL- 7
PL8, PL9, MAGIC R-550, AIM 9
ဗံုး - ၅ဝ ကီလိုဂရမ္ မွ ၅ဝဝ ကီလိုဂရမ္ ပ့ဲထိန္းမဲ့ဗံုး
Avionic
Type 226 PD ေရဒါ
GEC MGCRON SUPER SKYRANGER ေရဒါ
FIRE GRIFO 7 MK II ေရဒါ
မွတ္ခ်က္။ ေဖၚျပထားေသာလက္နက္မ်ားမွာ F-7M တိုက္ေလယာဥ္ မွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ
လက္နက္မ်ား ႏွင္႔ ေရဒါျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္ေလ ၏ ဘ႑ာေရး မလံုေလာက္ မွဳ႕ ႏွင္႔
ကကႀကည္း၏ ေလတပ္ေပၚလြမ္းမိုးျခင္းေၾကာင္႔တပ္မေတာ္ေလမွေလယာဥ္မ်ားသည္
သတ္မွတ္ထားေသာ လက္နက္၊ အဂၤါရပ္မစံုလင္ျခင္း၊ ၾကံခိုင္မွဳ႕ ေလ်ာ႔ျခင္း၊ ေလာင္စာဆီ
ေျခြတာေရးေပၚလစီေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဳးမ်ား သတ္မွတ္ထားေသာ ေလ႔က်င့္ခ်ိန္မျပည္႔မွီ
ျခင္း၊ အစရွိသည္႔အားနည္းခ်က္မ်ားရိွေနပါသည္။ စစ္ပစၥည္း ၀ယ္ယူသည္႔အခါ ကကၾကည္း
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ ေကာ္မရွင္ရယူျခင္း၏ အက်ိဳးရလဒ္လည္းျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

ယခင္ သတင္းမ်ား ဖတ္ရန္